nedjelja, 29. srpnja 2012.

ExtremeMan 2012. (11:35:01) - Šoferska je tuga pregolema puče guma a rezervne IMA !


Šta reći ?
Ono što piše u naslovu :-)


                                              Photo by Željko Barabaš

Nakon plivanja bez neoprena koje sam odradio malo loše od očekivanja i za koje vrijeme sam samo razmišljao da mi je što prije sjesti na bicikl.
Sunce je već od ranog jutra pržilo tako da sam u tranziciji dosta vremena potrošio na premazivanje kremom za sunce i ... nije mi žao :-)
Biciklom krenuo dosta živahno i išlo me prilično dobro do 14. kilometra. Onda oštri zavoj u lijevo kratka strmija nizbrdica. Na pola te nizbrdice odjednom ... BUMM ! Istog trena shvatim da je meni pukla guma. Nije da sam nešto posebno pametan nego sam osjetio da mi je odjednom prednji kotač na felgi :-)  Brzo stajem, vidim da je eksplozija bila takva da se nutarnja guma raspala i odmah otvorila vanjsku pa će promijena biti brza. I zaista vrlo brzo stavljam novu i s malom (pri)ručnom pumpom pumpam. Vec sam skoro bio pri kraju kad odjednjom : PSŠŠŠSSSŠŠŠ.... kaj sad ? Guma se ispraznila !
Otvaram i vidim da se prelomila na mjestu gdje se spaja ventil na gumu. A taman sam na to bio upozoren ali eto nisam na to mislio nego sam žurio.
Naime ja sam bicikl počeo voziti prošle godine i na 2000km lani i isto toliko ove godine imao sam tek 2 bušenja gume koje sam riješio bez problema pa nisam još stigao upoznati sve opasnosti koje se skrivaju u tom poslu poput ove koja mi se sad desila. Ali to je tek početak gorkog (ne)iskustva :-(
Uzimam drugu rezervnu gumu ali ova nema dugi ventil nego kratki. Opet na brzinu sve namjestim, zatvorim vanjsku gumu i krenem da napumpam ali ... ne ide !
Kak ne ide ? Zakaj ne ide ?
Shvatim da zbog maske na felgi ventil ne izlazi dovoljno van da bi ga mala pumpica dohvatila. Pokusavam na sve moguće načine ali baš nikako ne uspjevam. Totalni očaj. Svi prolaze kraj mene a ja ih tužno gledam i ne znam kaj raditi. I sve se to događa na sporednoj "šumskoj" cesti gdje ne prolazi nijedan auto pa da mi eventualno stane i odveze me do Nagyatada jer bih sigurno odustao da je bilo to moguće. Srećom nakon 15-ak minuta uspio sam nekako s obje ruke u uz pomoć desnog koljena (s kojim sam gurao pumpu) nekako malo uhvatiti ventil i konačno je počelo više zraka u gumu ulaziti nego izlaziti. Ali i to ide jedva nekako tak da sam konačno nakon par  minuta uspio napumpati toliko da mogu krenuti.  Misao mi je bila da se dočepam glavne ceste pa ako neće ići dalje da me tamo neko pokupi i odveze do Nagyatada koji je bio od mjesta „nesreće“ udaljen 60km :-/ Razlika između sata i ciklokompjutera pokazivala je da sam na tom cirkusu s gumama izgubio 22. minute.
Kad sam krenuo pokušao sam uloviti neki ritam i išlo je sasvim ok, ali sam shvatio da je pritisak u gumi toliko mali da ne mogu ustati sa sjedala jer je u tom položaju pritisak na prednji kotač malo veći ali dovoljan da se vozim na felgi s obzirom da je jako mali pritisak u zračnici. Slično je bilo s vožnjom na aero barovima, ali to je ipak išlo ako nisam pritiskao previše aerobarove. Slijedeća nepovoljna okolnost bila je da više nemam rezervne gume a nije baš mala vjerojatnost da se na ovako slabom pritisku neće opet ponoviti nešto slično :-(
Nakon što sam krenuo s mjesta nesreće bio sam vjerojatno među posljednjima pa sam s nekom brzinom od 31 km/h koju sam imao prestizao mnogo sudionika. Na ravnim dijelovima je išlo sasvim dobro i bez problema sam išao preko 30km/h na nizbrdicama čak i preko 40.
I tako sve do 50. km kad se na jednom širokom raskršću skreće udesno na jug prema Nagyatadu. Kako sam ja potpuno neiskusni biciklista (naknadno ću o tome) nisam imao iskustva s takvom vožnjom na slabo napumpanom prednjem kotaču. U zavoj sam ušao „široko“ i s velikom brzinom i u jednom trenutku počinjem gubiti kontrolu nad upravljačem. Osjećam da se vozim na felgi jer je bicikl ukošen, centrifugalna sila baca me prema van u zavoju u suprotnu traku a tu prema meni dolazi auto iz drugog smjera :-( Srećom očito je to bio auto organizatora jer je promet inače zatvoren na toj cesti i vozač je primjetio da imam neke probleme i zaustavio je auto na vrijeme tako da nije došlo do incidenta u tom smislu. Međutim zbog nemogućnosti kontrole došao sam do ruba asfalta s druge strane i jedva izbjegao da ne završim u jarku pored ceste :-( To je bilo možda 10-ak sekundi koje bih mogao svrstati u najstrašnije događaje koje sam proživio do sada :-(
Nekako sam se vratio i vrtio dalje prema prvom okretu u Nagyatadu gdje me čeka spas jer tamo imamo veliku pumpu. A iskusni Ironman Saša Moslavac je ostavio za svaki slučaj još 3 nutarnje gume jer nikad ne znaš što se može desiti. Bilo mi je malo čudno kad je to rekao ali sad vidim da se i čuda dešavaju :-) Konačno sam završio tih prvih 75km i moj ciklokompjuter pokazuje da sam imao prosjek netto vožnje 30,8 km/h što je odlično s obzirom na okolnosti. Nakon okreta stajem kod stola, iznenađujem svojim zahtjevima (pumpa i guma) našu servisnu ekipu (Karlo Čović & Adam Rožmarić) i prošlo je dosta vremena dok su oni to pronašli a ja napumpao gumu.
Krećem dalje i ... kakvo olakšanje ... vozim se "ko čovjek" na napumpanim gumama.
Ali ne zadugo  :-(  Na slijedećem okretu na 88. km prolazim preko tepiha za mjerenje vremena i nakon 10-ak metara ponovo .... PRASS ‼ Opet prednja guma prazna :-(
Pas mater ! Jbt ... ovaj ovo ! Jbt ... onaj ono(g) ..... i tako sve kaj mi je palo na pamet ‼
U tom trenutku nisam se više mogao kontrolirati. Mijenjao sam gumu i usput recitirao sve moguće psovke koje sam (prilično opsežno i kvalitetno) naučio u 43 godine života. Ovaj puta guma je bila s velikim ventilom i bio sam oprezan kod pumpanja pa sam sve relativno brzo zamijenio. Međutim u tom trenutku utrka je za mene završila jer je bilo očito da neću moći ni svoj prošlogodišnji rezultat dostići.
Kad sam ponovo došao na okret u Nagyatad uzeo sam samo još jednu rezervnu gumu (hvala Saša :-) ) a nisam htio dopumpavati nego sam do kraja vozio na 3-4 bara koliko sam s priručnom pumpom napumpao.
Na nizbrdicama i s vjetrom u leđa sam jurio a na uzbrdicama i s vjetrom u prsa išao sam linijom manjeg otpora – smanjio sam brzinu.
Kad sam završio s biciklom konačno sam skinuo teret s leđa i krenuo na trčanje ali za mene je utrka već davno bila gotova pa sam na trčanju planirao napraviti kvalitetan trening dužine ali po mogućnosti bez ikakvih trauma poput prošlogodišnjih :-)

SAD KAD JE GLAVNA PRIČA GOTOVA VRAĆAM SE NA POČETAK.
S obzirom na užasne vremenske uvjete (temperatura 33 u hladu a natječemo se na suncu + jak neugodan južni vjetar) plan je bio da pokušam završiti za 10:30.
Temelji za tu ideju su postojali jer sam u plivanju malo bolji nego lani, a na biciklu, trčanju i iskustvu puno bolji. Formula je bila plivanje 1:15 (ko lani) + bicikl 5:30 (32,5 kmh) + trčanje 3:30 + 10 min tranzicije + 5 minuta rezerve.
PLIVANJE:
Loše je krenulo već na dolasku u Gyekenyes jer su objavili da je voda dovoljno topla da se pliva bez neoprena :-( I u mislima je već tu otišlo onih 5 minuta rezerve.
Očekivao sam oko 1:20 ali završio 1:23. Sve je bilo puno lošije nego lani, 110 plivača više (lani 440 sudionika, ove godine 550), užasna gužva i makljaža na startu, dva puta sam prilično otišao u stranu, nikako nisam mogao uhvatiti ritam.
Plivački rezultati ove godine su sasvim čudni. Prošle godine sam ja s rezultatom 1:15:19 imao 133. vrijeme dok je ove godine za taj plasman trebalo plivati 1:11:30 bez neoprena. Ispada da je ovih 110 sudionika više nego lani regrutirano iz redova plivača :-)
Prva tranzicija solidna (5 minuta) s obzirom da sam puno vremena potrošio na mazanje s kremom za sunce.

BICIKL:
Gore opisano kaj se događalo ... ali kako i zašto ?
Biciklizmom sam se počeo baviti tek lani i u 2000km lani i isto toliko ove godine imao sam samo 2 bušenja gume koje sam lako i uspješno riješio.
Nisam znao da se na jako velikoj vrućini gume ne smiju pumpati na maksimum jer se zbog temperature zrak dodatno širi i pritisak dodatno povećava što višestruko povećava mogućnost pucanja i bušenja.
Jbg ... sad znam.
Dvije nove gume koje sam stavljao na treningu nakon defekta montirao sam i pumpao u miru pa nisam znao da postoji mogućnost da na spoju ventila i gume dođe do pucanja gume ako se ventil prilikom pumpanja previše pomiče.
Jbg ... sad znam.
Nikad nisam stavljao i pumpao s malom pumpom novu gumu s kratkim ventilom da bih skužil da zbog dodatne maske na felgi to ne ide ili ide jako teško.
Jbg ... sad znam.

Druga tranzicija skoro 10 minuta. Trebalo mi je malo više da zaboravim sve traume s bicikla i krenem na trčanje. Nisam se uopće žurio da nešto slučajno ne zaboravim. I naravno tu sam kao i prošle godine obavio prvo i jedino pišanje (???) ali koje je potrajalooooooo... :-)
TRČANJE:
Kak sam rekao nije mi bilo na pameti da su ubijam pa sam prvih 5 krugova (trči se 11 x 3800m) trčao u planiranom tempu 5min/km. Naravno bilo je sve teže ali ništa prestrašno. Međutim svejedno sam odlučio da u svaki krug dodajem 2-3 hodačke dionice da se istrošim što manje kad mi je već ovaj IM propao. Odnosno da mogu početi trenirati nakon utrke što prije.
Trčao sam i dalje 5min/km a zavisi koliko sam hodao toliko je ukupni tempo bio sporiji.
Zadnjih 3800m sam opet protrčao u komadu bez problema u tempu malo bržem od 5min/km.
Sveukupno sam imao 12. vrijeme na trčanju (3:38:15)što mi je omogućilo da se probijem sa 260. mjesta nakon bicikla na ukupno 75. mjesto
Koliko su vremenski uvjeti bilo jučer lošiji govori podatak da sam prošle godine s 10:58 bio 74. u ukupnom poretku a ove godine sa 11:35 - 75. mjesto.
A činjenica da je ove godine bilo 110 sudionika više zapravo ukazuje da ovogodišnji rezultat "kvalitetniji" nego lanjski usprkos svim negativnim okolnostima. Odnosno da sam sasvim sigurno u puno boljoj formi ali evo jučer nije bilo sreće ili iskustva ili kak to već nazvati.
Fizičko stanje nakon utrke u odnosu na lani je neusporedivo. Prošle godine sam dao baš zadnji atom snage u borbi da završim ispod 11 sati dok je ove godine utrka u natjecateljskom smislu za mene završila nakon 5 sati.
Ali... nisam 2 mjeseca trenirao vrijedno i kvalitetno da bih se dan nakon utrke dobro osjećao nego zato da postignem u vremenskom smislu dobar rezultat a to nisam uspio :-(
Zato trazim kombinaciju za popravni ispit ali nije to lako pronaci a pogotovo izvesti :-(
Bumo vidli :-)

Broj komentara: 6:

  1. Usprkos nevoljama (i upravo zbog njih:)) ČESTITKE!!!

    Naročito respect na upornosti.

    Vjeran

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zašto se opravdavaš za rezultat?? 11:35 je jako dobro za amatere i trebaš biti ponosan na to!

      Izbriši
    2. Pijuk
      Pa jedan dobar Rog Pony takve probleme rješava. Eh što je danas tehnika.

      Izbriši
  2. A kaj bi se opravdaval ? Samo iznosim činjenice. Kak me prošle godine sve išlo iznad očekivanja tak je ove godine bilo dosta nesreće koje sam dobrim dijelom i sam izazvao. Sigurno da je 11:35 dobar rezultat ali mene ne zadovoljava jer znam da mogu barem 1 sat brže ;-)

    OdgovoriIzbriši
  3. svaka čast i čestitke!
    krešo - ex cimer:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Free Spins No Deposit Casinos 2021 | Play Slots Online
    Best free bet365 우회 주소 spins 암호 화폐 종류 no 스보벳 deposit casino is one that offers a few bonuses for new 강원 랜드 쪽박 걸 가격 players that are as active as one can get, but there 코인갤 are a few more great free

    OdgovoriIzbriši