nedjelja, 28. veljače 2010.

Samo proljeće i nema više ....

Kako stvari stoje (a dobro stoje) mogao bih već 14.03. nakon maratona u Trevisu reći da prekidam s trčanjem ove godine jer sam ispunio planove :-)
Naime u nekom postu prije sam napisao da mi je plan ove godine ići polumaraton ispod 1:25 i maraton ispod 3:05. Prvi dio plana sam neočekivano (i neplanirano) ispunio već danas na Savskom plumaratonu koji sam završio u vremenu 1:24:28 !!
I to bez taperinga, tj. u punom treningu za Treviso maraton koji je uključivao i dužinu od 34km u srijedu poslijepodne.
Pa ako u Trevisu istrčim i maraton ispod 3:05 onda nemam više potrebe trčati ove godine :-)
Ili ću morati raditi prvi rebalans planova za 2010. godinu :-)

A početak tjedna je bio sasvim suprotan od današnjeg dana jer sam zbog (novih) zdravstvenih problema završio kod neurokirurga. Naime već mjesec dana ne spavam kako treba, odnosno spavam jako malo i jako loše. Na sve se nadovezalo zujanje i brujanje u glavi početkom ovog tjedna koje je kulminiralo i dodatnom jakom glavoboljom u utorak.
Shvatio sam da to više nije slučajno i nešto usputno i odjurio sam na pregled.
Dijagnoza: skolioza (zakrivljenost) vratne kralježnice, sužen prostor između C4 i C5 kralježaka, komadić odlomljene kosti i poremećena kompletna statika vratne kralježnice (mišići u disbalansu). Preporuka za početak je fizikalna terapija. Na povratku iz Zagreba već sam za to poslijepodne dogovorio prve tretmane kod ruskog doktora za kraljeznicu koji radi u Varaždinu te masažu kod prijatelja masera.
Uglavnom imam zdravstvenih problema ko Jeremija iz Alan Forda (možda i više) pri čemu napominjem da sam i na utrkama u neravnopravnom položaju i da bi mi trebalo obračunavati vremenski hendikep jer imam kamenje u oba bubrega :-)
Ali već nakon 3 dana dvostrukih dnevnih terapija u petak sam konačno počeo spavati kako treba tako da sam na današnju utrku došao stvarno odmoren.
A razmišljao sam da li da uopće idem jer je bilo upitno u kakvom ce stanju biti nasip nakon otapanja velikih količina snijega i kiše u petak.
Međutim dojava tajnih agenata u subotu bila je pozitivna, tj. dobio sam informaciju da će biti staza "trčljiva" :-)
Prije utrke plan je bio rezultat oko 1:27-1:28 za koji sam bio siguran da ću moći bez velikih problema završiti.
Daljnje raščlanjivanje plana bilo je da prvi dio s obzirom na vjetar u prsa idem oko 4:10/km a nakon okreta pojačam na 4:05/km pa zadnja 2 km koliko mogu (ako mogu).
I plana sam se držao kako se i dolikuje čovjeku u 40. godinama sve do 15.kilometra.
Tada mi je već bilo sasvim jasno da tempo 4:00-4:05min/km držim bez problema i osjećao sam da imam još zalihe goriva u nogama. Međutim sam sebe sam uvjeravao da ne smijem krenuti u završno ubrzanje prije zadnja 3 km. Tu ću spomenuti i klupskog kolegu F. Korošica koji mi je možda u ključnom momentu utrke dodatno podigao okretaje i povukao me. S njim sam jedno vrijeme trčao na samom početku, onda je on zaostao i negdje na 13.km je s još jednim trkačem projurio ispred mene. U to vrijeme sam stabilno držao tempo 4:05/km i na brzinu sam morao odlučiti da li i dalje ići "svojim putem" ili pratiti Franju i sustizati trkače ispred sebe. No kako sam i napisao začas sam shvatio da imam baruta u nogama i uskoro sam se približio trkačima ispred sebe i zatim s Franjom trčao zajedno do 18. kilometra. Tada sam konačno odlučio baciti u brzinu više pri čemu nisam ni u jednom trenutku posumnjao da ću možda puknuti prije kraja.
Počeo sam se približavati trkačima koji su bili poprilično ispred mene i samo u zadnjem kilometru sam projurio pored 4 trkača i utrku završio otprilike na 10-11. mjestu sa rezultatom 1:24:28.
I to sa osjećajem da sam mogao još par stotina metara u tom sprint finišu i bez imalo teškoća bilo u nogama bilo u plućima.
Još nisam vidio rezultate pa ne znam detalje a i zanima koliko su pojedini trkači koje sam prestizao u posljednjim kilometrima ostali iza mene.
Taj rezultat me malo šokirao jer je bilo nemoguće da u posljednja 3km "skinem" toliko vremena pošto sam na 18. km imao prolaz za 1:26.
Na kraju se pokazalo (ja sam osobno na googlu mjerio) da je staza bila kraća za 200-ak metara a i km oznake nisu bile baš precizno postavljene.
Tako je sad pitanje da li i kako "obračunavati" tih 1:24:28.
Realno bi bilo dodati 50-ak sekundi i onda je rezultat 1:25:18
Ali kao pokazatelj trenutne forme može se koristiti i objavljeno vrijeme jer je podloga (meka trava i zemlja plus ponegdje blato) bila jako teška i spora tako da bi recimo na asfaltu rezultat odgovarao najmanje onom kakav smo štopali na cilju.
Tak da sam zapravo sad u dilemi da li sam ostvario planirani cilj u polumaratonu za 2010. godinu :-)
Na cilju sam naletio na, valjda i pomalo izmenađenog, pobjednika G. Murića koji mi je čestitao i šokirao me objavom svog rezultata 1:13:XX.
Skinuti osobni rekord za minutu iz punog treninga i to na takvom terenu zaslužuje samo čestitke i želje da ga zdravlje ne izda !!
Samo utrka je bila lijepa, dobro organizirana (jedini minus te km oznake) i dokaz je da trkači uglavnom trče zbog toga jer vole trčanje a ne da bi dobili medalje, majice, grah i kobasice.
Sve u svemu... mislim da su svi zadovoljni.
I ja !

3 komentara:

  1. Pa kad ti već nitko od onih 52 koji su ti došli s mog bloga nije čestitao, onda ću (opet) ja. Pa čestitam! :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Tko kaže da ti nitko neće čestitati? Čestitke od mene na dobrom rezultatu. Izvrsno vrijeme, jedino kaj je staza malo kraća, ali to će se zaboraviti za par mjeseci, rezultat ostaje takav kakav je .... :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Čestitam i ja. Ako istrčiš maraton ispod 3:05 nemoj hititi patike v kantu za smeće i zadovoljiti se s tim. Možeš ti i brže....

    OdgovoriIzbriši