ponedjeljak, 30. studenoga 2009.

Novi rekordi na Ivančici

Prije utrke bio sam gotovo siguran da ću postaviti svoj rekord na ovoj utrci. Naime s obzirom da je to moj prvi nastup na toj utrki trebalo je samo dojti do cilja i... to je to !!!
U tome sam naravno uspio no pala su dva rekorda (vjerojatno još neki za koji ne znam) od kojih je jedan pomalo očekivani a drugi baš i ne ali je zato fascinantan.
S obzirom da je u odličnoj formi očekivano je bilo da moj brat nastavi s nizom obaranja vlastitih rekorda pa nije preveliko iznenađenje da je uspio na cilj stići tek za nešto više od jednog sata i popraviti svoj prošlosezonski rekord za više od 6 minuta.
Evo sad sam se sjetio i još jednog friškog rekordera koji me ugodno iznenadio kad je stigao na cilj brzo iza mene. To je moj (naš) klupski kolega Žec Barabaš koji je na cilj stigao u vremenu ....(idem pogledati i potražiti stare rezultate)... - 1:02:50 a do sada mu je najbolji rezultat bio 1:06:05 !
Svaka čast ... trče dečki ko da im je 20 :-)

No onaj drugi (u međuvremenu postao treći) rekord je zapravo pravi i gotovo nevjerojatan:
NA 1. KOLU 13. ZIMSKE BRDSKE LIGE IVANČICA 2009/2010 NA CILJ JE DOŠLO 87 TRKAČA !!

Možda je još neko strtao a nije došao na cilj ali da će se toliko trkača pojaviti nitko nije mogao ni slutiti. To je brojka kojoj bi se radovali organizatori velikog broja polumaratona i planinskih utrka u Hrvatskoj. Istina je da je broj trkača rastao iz godine u godinu ali npr. prošle godine je na prvom kolu iste lige bilo 55 trkača a na bilo kojem od 7. kola je bilo sveukupno 97 učesnika.
Vjerojatno je i relativno povoljno vrijeme dalo svoj doprinos ovakvom odazivu, ali mislim da je taj broj ipak dokaz da se lavina rekreativnog trčanja počela kotrljati.
Pogledom na ciljnu listu (uostalom nije neka tajna pa si poglejte na http://85.10.48.253/Sonda/Projects/Marathon/Images/1_kolo_13zimska_brdska_liga.pdf ) može se uočiti da su došli trkači čak i iz Jaske,Krapine a ne samo iz VŽ i ČK županije.
Kad ove podatke usporedimo sa sličnim utrkama u HR koje se paralelno održavaju (Lagvić,Japetić...) može se zaključiti da je masovnost rekreativnog trčanja u sjeverozapadnoj HR daleko ispred ostalih dijelova države. Pri tome nikako ne želim omalovažiti bilo koju od spomenutih utrka ili trud ljudi koji su uključeni u organizaciju istih, no broj učesnika s obzirom na broj stanovnika uvjerljivo je na "našoj" strani. Njima za utjehu ostaje činjenica da je kvaliteta na njihovoj strani.
A i marketinški su njihove utrke bolje popraćene tako da na njima sudjeluju i poznate zvijezde poput Lex Luthora ili Supermana :-) Svaka čast ... :-)
Potvrda više razine trkačke kulture u ovom dijelu države je i naša varaždinska Cross liga Drava (3.-11.mjesec) na kojoj također svakog četvrtka sudjeluje 80-90 trkača.
Nadam se da svi ovi gore izneseni podaci i slavne ličnosti koje sudjeluju ;-) nose naznaku da se slijedeće sezone u Hrvatskoj može očekivati porast broja trkača na svim utrkama barem za 30% !!!

E da... i ja sam jučer bežal na utrki. S obzirom da sam u nekoj srednjoj fazi baznih priprema nisam baš prejak na nogama, ali glupo mi je bilo ići a da trčim baš lagano.
Zato sam napravio plan da se kontoliram uz pulsmetar tako da do pola (5km) idem ispod anaerobnog praga, zatim slijedeća 2 možda i preko, pa onda nizbrdicu i ravninu od 7. do 8. kilometra jurim ko "po ravnom" pa bumo vidli kaj preostane za zadnja 2 kilometra uzbrdice. I bilo je tak da sam se potrudio i ta zadnja 2 kilometra i u cilj ušao u vremenu 1:01.20.
Malo me veseli to kaj sam utrku odradil po planu ali već pomalo sam sebi idem na živce s tim kalkulacijama i proračunima prije utrke. Kad se osvrnem na prošlu sezonu ispada da sam samo jednu utrku i to na cross ligi 5600m istrčao tak da sam se umalo srušio na ulasku u cilj. Naravno oborio sam osobni rekord.
Sve ostalo je neko kalkuliranje, čuvanje, strah da ne puknem i slično.
Zato već sad najavljujem (mislim sam sebi !!!) da ako bude sve u redu na slijedećem kolu Ivančice idem na punom gasu pa kak bude.
Eh da... i brdsku utrku Ivančica 2009. ove godine sam išao stvarno na maximumu. To je inače utrka koja se "vozi" istim putem ko ova zimska liga samo što je start još točno 3 km niže u samom centru Ivanca. I tada (u 6. mjesecu) sam išao ovu dionicu koja se trči na ligi za točno 57 minuta s tim da sam u nogama već imao 3 km uspona od Ivanca do Prigorca. Znači ili sam daleko od ondašnje forme ili stvarno previše kalkuliram !!!!
Bumo vidli...

4 komentara:

  1. što manje "požuriš" uzbrdo odmah od starta, lakše ćeš ustrčati, a verovatno i brže...
    no nije loše probati sve varijante, naročito one bez kalkuliranja - duže se pamte :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Srećom od 10-ak utrka na 10 ili više kilometara još mi nijedna nije ostala duboko u sjećanju iz tog razloga :-)
    Ali ako tak nastavim nakon što prestanem trčati možda se ničeg više neću moći prisjetiti. Zato od sada... fajterski :-) Za početak već plašim cure na kanalu svojim stenjanjem dok trčim :-))))

    OdgovoriIzbriši
  3. ma cure je lako uplašiti - ispod 3 sata ćeš ići tek kad budeš plašio i muške na kanalu :-)
    nego nešto mi pade na pamet: da li se sa lige vraćate peške nizbrdo, ili nekim prevozom? nešto se sećam da mi Čižić reče postoji neka "prečica" kojom se može sjuriti dole a da se ne vijuga glavnom cestom?

    OdgovoriIzbriši
  4. Kad je ona prava Ivančica (13km) ima organiziran prijevoz autobus(ima)om dolje. A ovdje nema ništa nego snađi se sinko :-) Mene je sramota reći ali ja nisam bio na Ivančici pješke sve do ove godine :-( iako je 25 km cestom od moje kuće tako da sam samo znao da postoji nekoliko planinarskih puteva. Također sam sada bio prvi puta na utrci pa sam tek počeo upoznavati te planinarske prečice. Moj brat je iskusniji po tom pitanju i s njim sam se spustio po putu koji se zove Mrzljak i mislim da je idealan za spustanje. Naime ima 3-4 jake strmine po kojima se treba spuštati oprezno hodajući ali je zato preostali dio blagi spust po kojem se trči bez problema. Pretpostavljam da ima od vrha do starta utrke oko 6 km (cestom prema gore je 10km) jer sam se vratio na start za 40 minuta od čega je oko 15 minuta bilo hodanje a ostalo trčanje. Vjerojatno će problem biti kad padne snijeg jer tada su ti putevi zatrpani i preriskantni pa preoataje jedino povratak istim putem. Taj put se manje više redovno čisti jer su gore HRT i HT odašiljači.

    OdgovoriIzbriši