četvrtak, 7. siječnja 2010.

Novogodišnja trilogija (trening,statistika i skijanje) - 1.dio

Ako bih htio lagati onda bi trebal napisati da od puno posla i treninga nisam stigao ništ napisati o blagdansko-sportskim i "putopisnim" doživljajima u proteklih 10 dana.
A prava istina je da sam se zalijenio i nist mi se ne da.
Na srecu nekak sam se uspio natjerati na treninge pa sam s te strane još uvijek u sedlu.
S obzirom da sam od 03.01. planirao ići (i ispunio plan) na skijanje trebalo je s 02.01.2010. završiti jedan mikro-makro ciklus (cirkus) priprema. Budući da sam zbog onih opasnosti od povrede izbjegao 3. kolo Ivančice i sve "jače" treninge preostalo mi je kak sam i najavio da samo lagano "drndam" i okrećem kilometre u 8 uzastopnih dana i obaram nove rekorde :-) a oni sada iznose.
6 dana treninga - 101,7 km
7 dana treninga – 116 km
8 dana treninga – 125,6 km
Posljednjeg dana (02.01.) napravil sam i dužinu 33,5km i na taj način u potpunosti ispunio sve planirano u ovoj fazi treninga. A najvažnije je da nije bilo nekih većih zdravstvenih poteškoća tak da je bilo samo pitanje motivacije i volje za treningom. A ako bolje razmislim...čini mi se da nisam preskočil ni jedan trening tak da moram sam sebe javno pohvaliti :-)
Prije kojekakvih (za većinu možda nebitnih) statističkih podataka još da napomenem da je vidljiv (i logičan) napredak u trkačkim performansama (kak to lijepo zvuči) mog duha i tijela.
Npr. u pripremama za ZG maraton mi je granica između lagodnog i "malo jačeg" trčanja na dužinama bila oko 5:20/km. Odnosno na toj brzini sam trčao s osjećajem da se uopće ne umaram i da bih tako mogao da sutra. Već na brzini 5:15/km sam nakon nekog vremena osjećao da dišem i da imam noge :-)
Sada se sve to pomaklo za nekih 10 sekundi tako da tu čarobnu granicu imam na otprilike 5:10/km.
To je samo subjektivna procjena ali i objektivan pokazatelj (puls) pokazuje da je tako.
Naime ponekad uzmem i puls traku na trening baš zbog bilježenja takvih podataka i prije par mjeseci sam dužine radio brzinom 5:20-5:25/km pri ćemu je puls bio 135-140, a sada idem brže za 10-ak sekundi/km a puls je 133-137.
I posljednji pozitivan pokazatelj (preporuka najoznatijeg pisca-maratonca S-OK-a :-) ) ... noge su mi uvijek na zadnjim kilometrima relativno lagane i imam osjećaj da bih mogao još nekoliko km bez problema. A na prošlim (prvim) maratonskim pripremama sam gotovo uvijek onih 2-3 km koje sam produžio u odnosu na prošli puta osjećao veliku težinu u nogama i s puno većim naporom jedva dočekivao prolazak preko ciljne crte.

Zaključak: zaslužil sam malo odmora :-)

2 komentara:

  1. Ajde se sad posluži Tarantinovim metodama pa najprije napiši treći dio (skijanje), a na kraju drugi (statistika). :-)

    Pozdrav iz zimskog Zagreba!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nemrem napisati o skijanju kad još nije gotovo.
    Ko zna kaj se još može dogoditi pa to ne bu zabolježeno.
    Zato... po redu :-)

    OdgovoriIzbriši