subota, 6. studenoga 2010.

Malo medicine

Pošto sam ovih dana puno proučavao sve detalje u vezi mojeg stanja kralježnice našao sam mnogo zanimljivih tekstova na tu temu.
Siguran sam da i neki od čitatatelja bloga imaju barem ponekad bolnu kralježnicu ili će je (nadam se da ne ali ipak...) imati evo jednog linka na kojem je opisano gotovo sve kaj treba znati o toj problematici a na vrlo jednostavan način opisano i prikazano.
Tekstovi su zapravo prijepis iz knjige prof.dr. Janka Popovića i vrlo su edukativni i zanimljivi.

http://www.inet.hr/~fruzic/zdravlje/knjiga/Predgovor.htm




A evo kako moja trenutna situacija u kralježnici izgleda "slikovno" (za povećanje slike kliknuti na nju)



Jasno se vidi deformacija diska između "kralježaka" L5 i S1.
Disk je stanjen jer se dio nukleusa "izlijao" pa samim tim nema više ni amortizacijska svojstva kakva bi trebao imati (tad bi na slici izgledao kao oni gornji svijetli diskovi.
Osim što je taj kritični disk stanjen vidi se (crvena strelica) da je i herniran, tj izbočen prema spinalnom kanalu oko 7mm, a sve kao posljedica puknuća vanjske "opne", tj. prstena diska tako da je nukleus diska "izašao" van.
Tu se radi o klasičnoj diskus herniji, odnosno malo težem obliku koji se naziva prolaps diska jer je došlo do puknuća i izlijevanja nukleusa (jezgrene amortizacijske tekućine) izvan diska.
Međutim veliki je problem i zapravo indikacija za što hitniju operaciju onaj mali dio (plava strelica) diska (ili nukleusa) koji se otkinuo i gotovo na istom mjestu radi dodatni pritisak na korijen živca u tom segmentu.
Isto tak se iz ovog prikaza vidi da je i disk u segmentu L4/L5 prilično loš i već je također prisutna mala hernija.
Evo... ak je nekoga zanimalo sad je dobil informaciju.
Onog koga zanima više nek si za početak pročita one stranice koje sam gore napisal.
A pravi medicinski stručnjaci će se sigurno nasmijati na opis i termine koje sam upotrijebio ali pokušal sam tak napisati da razumije svatko ko to pročita :-)

2 komentara:

  1. jucer kasno navecer bila operacija. pretpostavljam da je sve dobro jer se osijecam odlicno

    OdgovoriIzbriši