ponedjeljak, 14. rujna 2009.

Sad bumo vidli ....

... de smo i kaj smo.
Bliži se prvi pravi ispit sezone.
Nije da sam nešto napaljen, sav u iščekivanju i spreman za obaranje svjetskog rekorda, ali... nakon 6 mjeseci treniranja (s početkom od totalne nule), nakon otrčanih 1600km i prolivenih litara znoja vrijeme je da vidim da li je prošlogodišnji rezultat na VŽ polumaratonu nakon samo 6 mjeseci treniranja (1:27:13) bio čista slučajnost, posljedica uzimanja nepoznatog dopinga, nevjerojatne inspiracije... ili ipak nešto što je za mene normalno i što se može ponoviti pa i popraviti.
Nakon tjedna u kojem je prevladavao umor i strah od ozljede slijedilo je 7 dana uzastopnih treninga (ukupno rekordnih 104km) uključujući 36,5km dužine, intervale 8x1000m i današnjih 10km u tempu 4:13/km.
U subotu ujutro ponovo sam bio na atletskoj stazi i ponovio hiljadarke kao prošli puta s time da je zadatak bio i zahtjevniji jer dodane su još i 2. dionice i lagano trčkaranje nije bilo 600m (oko 4 min) kao prošli puta nego 400m (1 krug za otprilike 2:40).
Bio je plan da pokušam to odraditi u vremenu 3:40 ali ja sam kao "savjestan radnik" za svaki slučaj bio malo brži pa sam svih 8 dionica završio u vremenu 3:37-3:39 što je više nego dobro.
Kako je na stazi lako kontrolirati tempo jer je označen svakih 100m, sve dionice su istrčane u jednolikom tempu i mislim da je ostalo još rezerve u svakoj.

PREDVIĐANJA, PROGNOZE I USPOREDBE

S obzirom da nisam dugo trčao polumaraton, a maraton baš nikada u slobodno vrijeme bavim se analizama i predviđanja mogućih rezultata :-)
Pri tome mi ostaje jedino da se koristim s rezultatima treninga, usporedbe s prošlom godinom i usporedbe s drugim trkačima te kojekakvim internetskim tablicama preračunavanja vremena.
Ako usporedim trenutno stanje s onim prošle godine definitivno sam bolji u svemu osim što imam "fobiju" povrede za razliku od prošle godine kada sam se osjećao kao SUPERRUNMAN :-)
Ako ovaj intervalni trening 8 x 1000m najjednostavnijom metodom preračunamo u Yasso test ispada da bih 10 x 800m išao bez problema 2:55 po dionici. A ako uzmemo u obzir da je 8x1000m teže nego 10x800m te da sam imao 2 odmora između intervala manje mislim da bih Yasso mogao završiti i u vremenu 2:50/800m.
Prošle godine sam radio jedan "kvazi Yasso" ali 8x800 i završavao sam u vremenu 3:00-3:05 s time da je svaki slijedeći bio sporiji tako da ispada da sam barem 10 sekundi brži.
Kros ligu (5600m) sam brži po rezultatu oko 45 sekundi što mislim da je i realno.
Uspoređujući svoj rezultat na toj ligi i utrci u M.Središću (10,3km) s nekim drugim trkačima koji imaju relativno stabilne rezultate na polumaratonu također se pokazuje da sam napredovao u odnosu na prošlu godinu.
U ovom 6 mjesečnom periodu treninga također sam dodatno radio na leđnoj muskulaturi (i zbog problema s leđima) pa sam i tu puno napredovao.
Nakon svakog treninga (a većinom i prije) sam obavezno radio dodatna istezanja tako da sam i puno "fleksibilniji".
Nakon što mi je u periodu netreniranja zbog povrede broj otkucaja srca u mirovanju porastao na "normalnih" (oko) 42, povratkom treningu spuštao se i sad je otprilike na istoj razini kao i lani (valjda je to granica) na "oko" 35-36.
Iz svega toga mogu doći do nekih predviđanja i pokušati ih uskladiti s nekim svojim očekivanjima. Za sada samo za polumaraton u Varaždinu, a na temelju i tog rezultata pokušaću prognozirati i rezultat maratona.
Dakle... poslužiću se školskim rječnikom:

OCJENA 1 - sve iznad 1:27:13 - "čovječe pa zakaj si ti toliko treniral, maltrtiral ženu sa svojim baljezganjem o trčanju i na kraju i nju zarazio s trčanjem. Rađe si umjesto izotonika poslije treninga popi koju pivicu da sakriješ te svoje mišiće :-)) "
OCJENA 2 - 1:26:45 - 1:27:13 - "vidi se da si treniral, bude nekaj od tebe, do penzije bi mogel dojti do rezultata 1:25"
OCJENA 3 - 1:26:15 - 1:26:45 - "eto vidiš, da si poslušal ženu kad je rekla da se malo odmoriš i umjesto trčanja ideš na plažu sad sigurno ne bi bil tak dobar rezultat :-). Slijedeće godine iznajmljujem kuću i uopće ne idem na more nego samo trčim doma ;-)"
OCJENA 4 - 1:25:30 - 1:26:15 - "to je to...pravilno i savjesno treniranje mora dati rezultat. A pošto talent postoji moglo bi to slijedećih godina i još bolje"
OCJENA 5 - brže od 1:25:30 - "na dobrom sam putu prema OI 2012 :-)"

Moram napomenuti da ovi rezultati i ocjene "važe" samo samo za normalne okolnosti na utrci, a koje bi na ovoj utrci mogle biti ozbiljno dovedene u pitanje.
Naime u subotu navečer imam obiteljske obaveze (svadba) pa ne znam kako će se sve razviti u tom "pripremnom mikrociklusu" za utrku.
Ali bumo vidli.....

Broj komentara: 8:

  1. Evo ga, odma ima alibi. Gori si od Janice i Blanke zajedno. :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Zanimljiva su ti razmišljanja i predviđanja rezultata. Onaj "Yasso 800" zanemari, jer budeš po tome napao u Zagrebu maraton od 2:50, a to bi bilo (trenutno) možda malo preambiciozno.
    Cijela ta priča s Yasso 800 je malo prenapuhana i stoji na staklenim nogama, ako ne saznaš pravu istinu koja se krije iza tog predviđanja. Predlažem ti da si ovaj tjedan napraviš Conconijev test i ne budeš moral toliko matematike i astrologije vježbati ovaj tjedan :) Laci.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ni ne pomišljam napasti 2:50 na maratonu jer znam da Yasso daje odgovor na pitanje "da li bi MOŽDA mogao trčati maraton u tom vremenu". A pošto smo na istom fakultetu slušali i polagali matematiku (logička algebra) onda ćeš znati šta to znači: "Yasso test je nužan ali ne i dovoljan dokaz za neku tvrdnju".
    A razmišljanja o maratonu za sada mi se još uvjek vrte iznad 3 sata.

    OdgovoriIzbriši
  4. dobar yasso = dobar yasso,
    poletne noge na kraju dužine = dobar maraton
    :-)

    OdgovoriIzbriši
  5. Gorane, nema veze Logička algebra s Yasso 800. Ovdje se radi o fiziologiji, a ne logici. Burt Yasso je neke stvari izostavio iz "priče za javnost", o čemu je progovorio u jednom članku Roy Benson. Ako te bude zanimalo, možemo o tome nekom drugom prilikom. Ps: Ne kužim zašto bi trčao maraton iznad 3 sata, a želiš (i sigurno možeš) istrčati polumaraton ispod 1:25 ? Laci.

    OdgovoriIzbriši
  6. Ima itekako veze ona tvrdnja iz logičke algebre s time. Odnosno koliko sam proučio stoji da ako ne možeš Yasso završiti u nekom vremenu onda sigurno ne možeš ni maraton u tom vremenu. Ali ako Yasso istrčiš u planiranom vremenu onda to još nije dovoljan dokaz da možeš sigurno i maraton u tom vremenu. Dakle upravo prema onoj logičkoj izjavi. J..i ga kad ja cijeli život gledam ko na neku matematiku :-)
    Ne vjerujem da ću uspjeti na polumaratonu ispod 1:25 ali oko 1:26 bi moglo biti (lani sam se nadao ispod 1:30 a ispalo je 1:27 :) ), a maraton je posebna priča samo zato jer mi je prvi i ne znam kako ću funkcionirati nakon 30-og kilometra na većoj brzini nego na dužini. Zato još ni sam ne znam koji tempo ću si odrediti ali biće između 4:15-4:25, a odluka će zavisiti i od rezultata na polumaratonu, vremenskih prilika itd.
    Uostalom valjda mi nebu to zadnji maraton pa bude i još prilika za 2:59 ;)

    OdgovoriIzbriši
  7. ima tu još i one "kružne matematike" :-)
    polumaraton 1h25 znači da "imaš u nogama" 2h59
    2h59 na ravnom ti je 3h05 na plitvicama ako si radio brda
    3h05 na plitvicama znači 1h23 u vrbovecu
    1h23 u vrbovecu znači 1h20 na ravnom
    1h20 na ravnom znači 2h49 u berlinu (ili gdegod je gužva)
    2h49 u berlinu znači 35' na 10km
    35' na 10km znači polumaraton 1h15 na brzoj stazi
    1h15 znači 2h42 u zagrebu i 2h37 dogodine kad se još utreniraš...
    i tako dalje :-)))))

    OdgovoriIzbriši
  8. I tak sve tako dugo dok ti se vrijeme ne počne vrtjeti unazad :-)))))

    OdgovoriIzbriši